Het succesverhaal van de BMW Art Car
Racespirit
Wolfgang Schmid is al sinds zijn tienerjaren gepassioneerd door motorsport. Zijn bedrijf, Racespirit, maakt designs en produceert stickers voor populaire raceteams. Door de jaren heen bouwde het bedrijf een goede reputatie op. “We spreken de taal van onze klanten. We begrijpen dat ze een heel strak schema hebben en dat bepaalde zaken confidentieel zijn. Ook doen we al het mogelijke om de uitdagingen tot een goed einde te brengen”, aldus Wolfgang Schmid.
Racespirit maakte de prints voor de voor de 17de kunstauto van BMW. Daarvoor gebruikten ze een printer met witte inkt van Roland DG. 20 Pantone-kleuren moesten zo nauwkeurig mogelijk in CMYK worden omgezet. De gecombineerde printer/snijplotter van Roland slaagde als enige voor de uitgebreide tests. “Het is een super printer. Hij is betrouwbaar en levert altijd heel accurate resultaten. Het was de enige printer die aan de strenge eisen van Jeff Koons voldeed,” zegt Wolfang Schmid.
Het team van Schmid Design pakte uiteindelijk drie volledige racewagens en tientallen vervangonderdelen in. Er kon namelijk altijd iets gebeuren tijdens de trainingssessies en toch moest de Art Car onbeschadigd en perfect ingepakt in Le Mans aan de start komen. Wolfgang Schmid: “We hebben één persoon aangeduid die verantwoordelijk was voor het inpakken van de auto’s, want de stickers moesten perfect geplakt worden naar het ontwerp van de kunstenaar. We hebben nachten moeten doorwerken om alles op tijd klaar te krijgen. Het was echt een huzarenstukje, maar we zijn heel tevreden met het resultaat!”