Roland DG benoemt Johan Struyfs Director of Operations voor Centraal Europa

Roland DG benoemt Johan Struyfs tot Director of Operations, verantwoordelijk voor Sales, Marketing, Service en Business Development in Centraal Europa, met inbegrip van België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Roland DG benoemt Johan Struyfs tot Director of Operations, verantwoordelijk voor Sales, Marketing, Service en Business Development in Centraal Europa, met inbegrip van België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Johan bouwde voordien een indrukwekkende loopbaan en netwerk op bij bedrijven als Ilford, Anitec, Agfa en Fujifilm. Bij Roland DG zelf heeft hij al een vijftal jaar ervaring op de teller in sales en service. Dit wordt nu bekroond met verantwoordelijkheid voor de gehele Centraal Europese regio vanuit de hoofdzetel te Geel, België.

Johan Struyfs licht toe: “Deze functie laat me vooral toe om de Roland bedrijfscultuur tot leven te brengen in onze regio: better not bigger – ik kan me hier volledig in terugvinden! De toegankelijkheid en menselijke aanpak van Roland is wat me het meeste aanspreekt. Ik ben van nature uit zeer positief en pragmatisch ingesteld en sta graag dicht bij mijn team en de markt. Op ivoren toren mentaliteit zal je me niet snel betrappen.”

Wat volgens Johan Struyfs de landen bindt tot een Centraal Europese cluster is de maturiteit op vlak van economie en technologie, die op een vergelijkbaar niveau staan. Hierdoor is heel wat kruisbestuiving mogelijk en kunnen concepten die succesvol zijn in het ene land worden getransponeerd naar het andere. De Roland teamleden zijn lokaal verankerd maar vormen evenzeer een sterk en gemotiveerd Europees team zodat ervaringen onderling kunnen worden uitgewisseld op vlak van sales, service en marketing.

Naast het ondersteunen van de bestaande resellerkanalen, zal Johan Struyfs’ uitdaging voor de toekomst erin bestaan om partnerschappen voor de nieuwe marktsegmenten te ontwikkelen. Dit kan gaan van systeemintegratoren tot retailers en industriële partijen. Ook de digitale communicatiekanalen worden belangrijker om korter bij de community te staan en nog beter te ondersteunen. Roland DG investeerde in een geavanceerd nieuw digitaal platform met aparte website voor elk land.

Gregory Bilsen, President EMEA, verklaart: “De internationalisering neemt steeds toe, dus ook voor Roland DG is een Europese en zelfs globale structuur en operatie cruciaal. Johan zal een belangrijke rol vervullen voor de Centraal Europese regio die de kern uitmaakt van een bredere Europese organisatie die we nog verder aligneren en versterken. Met zijn ervaring en aanpak hebben we de juiste man op de juiste plaats.”

Volgens Johan Struyfs staat Roland DG op een belangrijk kruispunt in zijn bedrijfsgeschiedenis: “Op dit moment hebben we alle oplossingen voor de noden van de consument op vlak van hoogkwalitatieve signalisatie en visuele communicatie, alsook branding en retail. Ons doel is om ervaringen te bieden die de consumentenverwachting overstijgen, we willen gebruikers verwonderen en inspireren met een buitengewone individuele beleving.”

Roland DG heeft altijd zeer vlot machines en onderdelen kunnen leveren waardoor klanten snel kunnen inspelen op de markt met lage en gepersonaliseerde volumes. “Ik geloof sterk in een gedecentraliseerde productie die bliksemsnel kan reageren op trends en actualiteit. Op FESPA demonstreerde Roland DG al hoe de klant ons inspireert om de perfecte oplossing te zoeken voor elke vraag of probleem. We hebben hiervoor de juiste grootte en wendbaarheid, alsook aanpak en mentaliteit. Samen met onze klanten willen we succesvol zijn door kwalitatieve en creatieve oplossingen te bieden in bestaande en nieuwe markten,” zo besluit Johan Struyfs.