Overzichtelijke nieuwe website van Roland DG

Roland DG Benelux NV gaf zijn website een totale make-over. Met een nieuw design, handige functionaliteiten, inspirerende toepassingen en getuigenissen worden bezoekers snel geleid naar de informatie die ze zoeken. Praktische tips worden gebundeld op de R-blog, die samen met de nieuwsberichten en evenementen de Roland Community vormen. Ook ‘Roland Care’ heeft een belangrijke plaats op de site. De informatie over de service en garantie wordt overzichtelijk gepresenteerd. 
 

Duidelijke navigatie

De dochteronderneming van Roland DG Corp. die verantwoordelijk is voor de distributie in de Benelux, DACH-regio en verschillende landen in Oost-Europa pakt uit met een nieuwe website. De site heeft een duidelijke navigatie die bezoekers snel leidt naar de gewenste informatie. Marketing Coördinator Karel Sannen verduidelijkt: “Ons doel was van bij het begin om een site te maken waarop elk type bezoeker in enkele klikken de informatie vindt die hij zoekt. We hebben gekozen voor een eenvoudige hoofdnavigatie en een overzichtelijke sitemap die op elke pagina zichtbaar zijn. Onze producten staan natuurlijk centraal, maar daarnaast willen we de bezoekers ook inspireren met mogelijke toepassingen van onze toestellen en getuigenissen van gebruikers. Geïnteresseerden kunnen printvoorbeelden aanvragen, een demonstratie boeken of contact opnemen met ons of met een dealer.”
 


Praktische tips

Net zoals in de nieuwsbrief ‘R-News’, geeft Roland DG ook praktische tips op zijn site. Deze worden verzameld op de blog. “De blog is nieuw op onze site. Bezoekers vinden er een antwoord op vragen als: Hoe print ik metallic kleuren? Hoe print en snijdt ik stickers met één toestel? Welke procedure volg ik om variabele data te printen? Wat moet ik doen om glossy effecten en structuur te printen? Wat zijn de trucs om foto’s mooi te graveren? We zullen deze regelmatig updaten en tips toevoegen, zodat de blog een praktische gids wordt voor klanten en mensen die overwegen om een toestel te kopen,” aldus Karel Sannen.
 


Roland Care

Roland DG hecht enorm veel belang aan een goede ondersteuning van klanten en doorgedreven garanties op producten. Ze maken het verschil met gecertificeerde technici, een vriendelijke helpdesk, uitgebreide garanties, aantrekkelijke onderhoudspakketten, gratis software en firmware updates en veel meer. Websitebezoekers vinden alle informatie onder de noemer  ‘Roland Care’.
 


Applicaties

Onder de knop  ‘Applicaties’ krijgen bezoekers inzicht in de mogelijkheden van de Roland-toestellen. Karel Sannen: “We willen mensen inspireren door hen te laten zien wat ze allemaal kunnen maken met onze toestellen. Toch is dit slechts een greep uit de mogelijke toepassingen. De applicaties zijn namelijk zo veelzijdig dat we ze niet allemaal kunnen opsommen. If you can imagine it, you can create it!”
 
 
 
Al uw reacties zijn welkom op info@rolanddg.be.