Roland DG demonstreert op EuroShop 2020 personalisatieoplossingen die de retailervaring naar een nieuw niveau tillen

Roland DG Expands Award-Winning TrueVIS Printer/Cutters Lineup with New SG2 Series

Roland DG zal aanwezig zijn op EuroShop (16 -20 februari 2020), de toonaangevende, wereldwijde vakbeurs voor retail in Düsseldorf (Duitsland). Duizenden professionals uit de retailsector, variërend van vertegenwoordigers van toonaangevende wereldmerken tot ambitieuze zelfstandigen, bezoeken deze vakbeurs. Zij willen op EuroShop meer te weten te komen over opkomende trends, ideeën uitwisselen en nieuwe oplossingen ontdekken voor het veranderende retaillandschap. Roland DG toont daarom een showcase van geavanceerde oplossingen voor het in-store en online personaliseren van producten, die een grote impact zullen hebben op de wereldwijde retailervaring.

Intuïtieve, klantgerichte oplossingen van Roland DG voor het personaliseren van producten

Het personaliseren van producten blijft een belangrijke wereldwijde trend voor retailers omdat consumenten bereid zijn meer te betalen voor producten die gepersonaliseerd en uniek zijn. Roland DG biedt retailers verschillende klantgerichte oplossingen voor het personaliseren van producten. Ze kunnen de technologie snel en gemakkelijk in hun winkel en online platform integreren en zo een unieke en interactieve winkelervaring bieden. Door een 'one-stop' pakket van hardware, software, inkt, consultancy en service aan te bieden, kunnen de oplossingen van Roland volledig aan het merk, productassortiment en marktsegment van elke retailer worden aangepast. Een ongelooflijk breed scala aan artikelen kan worden gepersonaliseerd, waaronder kleding, accessoires, draagtassen, sieraden, posters, stickers, smartphonehoesjes, briefpapier, geschenken, elektronica en nog veel meer. Hierdoor zijn de oplossingen van Roland DG ideaal voor de promotie van merken, winkels of e-tailers.

De oplossingen voegen waarde toe aan de bestaande productlijnen van een retailer en onderscheiden een bedrijf van de concurrentie. Dat zorgt voor hogere bezoekersaantallen en uiteindelijk meer winst.

Customised children’s toys, food containers, medical devices and instruments, health and personal hygiene items can all be printed on the SF-200

 

Intuïtieve bediening en eenvoudige integratie in de winkel en in online omgevingen

Op de EuroShop stand van Roland DG (Hal 3, Stand E58) zal het team laten zien hoe de consument dankzij de intuïtieve cotodesign-software zelf aan de knoppen zit om producten naar wens te personaliseren. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een eenvoudig te bedienen interface op een tablet in de winkel. De software laat het zelfs doet dat hij daarvoor zijn eigen foto's en afbeeldingen uploadt vanaf een mobiel apparaat, om deze ter plekke direct op het gewenste artikel te printen.

cotodesign biedt een geautomatiseerd printproces op een reeks compacte Roland-apparaten, met een korte leercurve voor de operators en een gegarandeerd perfect printresultaat.

Als onderdeel van een omni-channel personalisatie-workflow, zal Roland DG ook een oplossing voorstellen waarmee retailers hun activiteiten op de online kanalen kunnen versterken. Deze oplossing voorziet in een reeks leveringsmodellen zodat ze nauw aansluit bij de verschillende commerciële wensen en doelstellingen.

Toegankelijke en creatieve productpersonalisatie 

Paul Willems, verantwoordelijk voor Business Development en Product Management bij Roland DG EMEA, verklaart: "We zien er naar uit in 2020 aanwezig te zijn op EuroShop om onze nieuwste oplossingen te presenteren. Die zijn speciaal ontwikkeld om in-store en online productpersonalisatie toegankelijk, creatief en winstgevend te maken voor de gehele retailmarkt. De combinatie van Rolands coto personalisatiesoftware en beeldverwerkingsapparatuur is een bewezen, geïntegreerde oplossing die wordt gebruikt door toonaangevende merken en retailers over de hele wereld."

Tijdens EuroShop zal Tat Tran, Business Development Manager voor Roland DG Central Europe, een presentatie geven op het Retail Marketing-podium in de ‘Shop! POPAI Village’ op maandag 17 februari om 14.30 uur. Tat houdt een informatieve en inspirerende lezing in het kader van 'de belevenis van in-store productpersonalisatie uitbreiden naar een multi-channel omgeving'. Hij vertelt hoe retailers kunnen profiteren van de interessante en significante commerciële mogelijkheden van on-demand productpersonalisatie door verschillende Roland-systemen te integreren in een multi-channelstrategie.

 


Tref Roland DG in Hal 3, Stand E58
16-20 Februari 2020
Düsseldorf, Duitsland