Roland DG brengt de 'Wow'-factor naar Labelexpo met unieke On Demand-oplossingen

 

Labelexpo 2019

Merkeigenaren die op persoonlijk niveau met hun klanten in contact willen komen, hebben een groeiende behoefte aan de on demand-productie van kleine oplages, micropartijen en zelfs eenmalige labels, verpakkingen en op maat gemaakte promotieartikelen. middelen. Op Labelexpo Europe 2019 (24 – 27 september 2019) in Brussel presenteert Roland DG (Stand 9C16) de nieuwste aanwinsten in zijn veelzijdige portfolio van digitale productieapparatuur. Daaronder bevinden zich ook nieuwe systemen die bedrijven helpen een winstgevend businessmodel te bouwen met de productie van slechts één tot 1000 stuks.

"Ons doel is om de bezoekers van Labelexpo te laten zien hoe unieke labels en verpakkingen een winstgevend bedrijf mogelijk maken", aldus Satoko Yoshida, Marketing Manager Digital Printing bij Roland DG Corporation. "We printen ter plaatse op een breed scala aan substraten, waaronder niet alleen papier en op PET-folie gebaseerde materialen, maar ook leer, metaalplaten, hout en acryl. We presenteren een aantal verbluffende toepassingen met een hoog niveau van versiebeheer en personalisatie – zonder afbreuk te doen aan de printkwaliteit."

Roland toont in Brussel een imposante selectie van innovatieve producten uit haar zeer brede portfolio, waaronder ook het nieuwste model uit de VersaUV LEF2-serie. Deze UV flatbed systemen zijn bij uitstek geschikt voor het rechtstreeks printen van adembenemende beelden en realistische texturen met een matte of glanzende afwerking op een enorme variëteit aan materialen en voorwerpen, zoals gsm-hoesjes, geschenkartikelen en bedieningspanelen. Op de stand van Roland DG zal ook al een demonstratie worden gegeven van de nieuwste laser-graveertechnologie, waarmee het mogelijk wordt harde en zachte materialen – bestemd voor productie- of decoratiedoeleinden – te snijden, graveren en markeren.

DGSHAPE Corporation, een dochteronderneming van Roland DG, zal bovendien twee van haar geavanceerde technologieën voorstellen. Naast de METAZA MPX-95 foto-impactprinter, waarmee het mogelijk is om permanente serienummers op metaal te printen, is er ook een voorproefje te zien van de nieuwste generatie ‘Digital Laser Foil Decorator’ die metalen effecten aanbrengt op verschillende materialen zoals papier, plastic en leer.

Labelexpo vormt bovendien het podium voor de introductie van een nieuwe UV-inkjetprinter voor de productie van kleine hoeveelheden labels en verpakkingen. "We kijken ernaar uit om op 24 september, de eerste dag van Labelexpo, alle details van dit veelzijdige nieuwe product te onthullen", aldus Yoshida.

"Om de beursbezoekers een overzicht te geven van alle winstgevende mogelijkheden, zal de stand van Roland DG (9C16) in twee zones verdeeld zijn," aldus Yoshida. "Eén zone zal worden gewijd aan industriële label- en labelachtige toepassingen, waaronder micro- en short-run etiketten gedrukt op Lintec-media en unieke 2D-symboolmarkering op metaal met de METAZA-impactprinter. Een tweede zone zal een volledige waaier van marketingmaterialen presenteren rond het thema van een lokaal bierfestival.”