Roland DG kondigt beschikbaarheid van de VersaSTUDIO BT-12 Direct-to-Garment Printer voor on-demand personalisatie aan


Roland DG Corporation, een toonaangevende fabrikant van grootformaat inkjetprinters en 3D-apparaten wereldwijd, kondigt vandaag de beschikbaarheid aan in de EMEA-regio van de VersaSTUDIO BT-12, Roland's eerste direct-to-garment desktopprinter voor het rechtstreeks printen op katoengebaseerde* producten.

De gebruiksvriendelijke, compacte BT-12 is ideaal voor bedrijven en particulieren die op zoek zijn naar innovatieve nieuwe omzetmogelijkheden. Hij print full colour graphics, foto's, logo's en tekst op een breed scala aan producten, zoals T-shirts, draagtassen en interieurdecoratieartikelen van textiel, om hoogwaardige, op maat gemaakte artikelen te produceren. De BT-12 kan naadloos worden geïntegreerd in de retailomgeving om een aantrekkelijke klantervaring in de winkel te bieden en is de perfecte oplossing voor kleine kledingbedrijven die willen diversifiëren.

 

Paul Willems, Head of Business Development en Product Management Roland DG EMEA verklaart: “De BT-12 wekt opzien wanneer we hem aan het publiek in onze regio voorstellen. De gebruikers zijn echt enthousiast over het ongelooflijke winstgevende potentieel en de uitstekende ROI die de oplossing biedt, omdat ze zo betaalbaar en kostenefficiënt is. Ze zijn ook onder de indruk van hoe eenvoudig de BT-12 te bedienen is - zo eenvoudig als het gebruik van een kantoorprinter - maar de uitvoer is van ongelooflijk hoge kwaliteit. Het is de ideale kant-en-klare oplossing voor iedereen die een on-demand grafisch bedrijf wil starten, of voor bedrijven die hun portfolio willen diversifiëren met snel te printen, op maat gemaakte producten met een hoge opbrengst.” 

Het ultracompacte ontwerp en de veilige, gesloten werking van de BT-12 (en de optionele stapelbare HB-12 afwerkingsunit) maken het ideaal voor bedrijven om klantgerichte personalisatiediensten aan te bieden op plaatsen waar de ruimte beperkt is, zoals winkelcentra, kiosken, kledingwinkels, cadeauwinkels en toeristische bestemmingen. 

VersaSTUDIO BT-12

VersaSTUDIO BT-12 
met optionele HB-12 afwerkingsunit

De BT-12 is ook de ideale oplossing voor starters en gevestigde bedrijven die op zoek zijn naar winstgevende nieuwe manieren om hun bestaande klantenbasis te versterken en nieuwe markten aan te boren. In combinatie met cotodesign, de nieuwste ontwerp- en printmanagementsoftware van Roland, wordt de BT-12 een complete ontwerp-order-printoplossing voor het in-store personaliseren van kleding en cadeauartikelen met behulp van klantontwerpen, zoals foto's of artwork, vanaf hun smartphone.

Bovendien krijgen gebruikers gemoedsrust in de wetenschap dat de BT-12 wordt ondersteund door de befaamde betrouwbaarheid, service en ondersteuning van Roland. Bezoekers van FESPA in München (14-17 mei) krijgen de kans om de BT-12 te proberen op de stand van Roland DG (hal A5, stand H10). De BT-12 zal deel uitmaken van de Coto Bar op de stand - een interactieve ruimte om de opwindende mogelijkheden te verkennen van het scala aan populaire digitale on-demand maatwerkoplossingen, om te experimenteren met cotodesign-software en om hun eigen gepersonaliseerde souvenirs mee naar huis te nemen.

Paul Willems besluit: ‘Ik denk dat iedereen die de BT-12 in actie ziet, erkent dat het een geweldig apparaat is met een ongekende prijs/kwaliteitverhouding - daarom wordt zo hard uitgekeken naar de lancering.. We zijn erg enthousiast om de BT-12 op de markt te brengen en we kijken uit naar de mogelijkheden die hij gebruikers biedt om hun bedrijf te transformeren.’

* De stof moet 50 - 100% katoen zijn.