Sévérine

Roland DG houdt de derde wereldwijde wedstrijd voor Service Engineers om de hoge tevredenheid van haar klanten nog verder te verhogen

Roland DG Corporation, een wereldwijd toonaangevende fabrikant van breedformaat inkjetprinters en 3D-toestellen, heeft vandaag aangekondigd dat haar wedstrijd 'Global SE Awards 2018' voor service engineers (SE's) die producten van Roland DG herstellen en onderhouden zal doorgaan van 23 tot 25 april 2018 in de hoofdzetel Hamamatsu. De wedstrijd is een uiting van Roland's engagement om haar klanten de best mogelijke service en ondersteuning te bieden.

Na de oprichting in 1981 creëerde Roland DG een uitgebreide klantenservice en ondersteuningsdienst - nu Roland DG Care genaamd - om te waarborgen dat haar producten gedurende vele jaren goed blijven presteren. Het geeft klanten gemoedsrust na hun aankoop en garandeert dat hun onderneming vlot kan blijven werken. Roland DG heeft in de branche een benijdenswaardige reputatie opgebouwd voor superieure service en ondersteuning. Volgens Takaaki Koshita, algemeen directeur van Roland DG Global Technical Services, is het doel van de Global SE Awards-wedstrijd de vaardigheden van de SE's zowel regionaal als wereldwijd te erkennen en de kwaliteit en uniformiteit van de geleverde diensten naar het hoogst mogelijke niveau te tillen. “Wij organiseren een reeks regionale wedstrijden die uitmonden in een wereldwijde finale met als doel de persoonlijke trots en motivatie van de SE's te vergroten. We willen ook een uitdaging bieden voor hun kennis en de technische vaardigheden die ze in hun dagelijkse werk hebben opgebouwd en hen aanmoedigen om hun beste praktijken en persoonlijke knowhow met hun collega's te delen.”

De Global SE Awards 2018 is de derde wereldwijde wedstrijd, na de tweede wedstrijd in 2015. Voor de komende wedstrijd worden de onderhoudsvaardigheden van de deelnemers getest in twee categorieën: inkjetprinters, de basisproductlijn van Roland DG, en 3D-toestellen, waaronder DGSHAPE digitale dentale frezen, die door tandheelkundigen over de hele wereld worden gebruikt. Regionale wedstrijden worden in Noord- en Zuid-Amerika, Europa/Midden-Oosten/Afrika en Azië van november 2017 tot februari 2018 gehouden. Er doen 778 Roland DG Care Certified Service Engineers * mee, wat de hoogste participatiegraad tot nu toe is. SE's worden geselecteerd om hun regio te vertegenwoordigen op basis van hun resultaten in de regionale wedstrijden die, naast kennis en vaardigheden, ook kijken naar de kwaliteit van hun dagelijkse activiteiten en naar hoe proactief ze waren om hun knowhow met hun collega's te delen. De 28 geselecteerde finalisten zullen worden getest op vaardigheden en kennis van onderhoudsdiensten tijdens zowel praktische als schriftelijke examens om de kampioen in elke categorie te bepalen.

“SE's werken op het terrein nauw samen met klanten over de hele wereld," zei Koshita, "en ze vormen de sleutel om de lang gekoesterde missie van Roland DG waar te maken om het vertrouwen van klanten te behouden en te verhogen door een hoogwaardige service en ondersteuning te bieden. Nu bedrijven steeds concurrerender worden, zijn klantenservice en ondersteuning belangrijker dan ooit en willen we aan onze merkdifferentiatie werken en voor de gemoedsrust van onze klanten zorgen. "

"Voor 2018," vervolgde Koshita, "hebben we het assortiment vergroot voor de wedstrijd omdat we al onze klanten die gebruik maken van ons uitgebreide productassortiment dezelfde uitstekende service willen bieden. We hebben een online platform ontwikkeld waarmee SE's over de hele wereld regelmatig hun service- en ondersteuningskennis kunnen delen als leden van een wereldwijd team. De Global SE Awards-wedstrijd geeft de SE's die worden geselecteerd uit elke regio de mogelijkheid om hun kennis en knowhow met elkaar te delen. Als top SE's in hun respectieve regio's hopen we dat dit een manier zal zijn om het niveau van de servicekwaliteit wereldwijd te verhogen.”

* Over het Roland DG Care Certified Service Engineer Program

Roland DG biedt zijn service engineers een certificeringsprogramma aan om ervoor te zorgen dat al haar klanten wereldwijd dezelfde kwaliteitsvolle service en ondersteuning krijgen. De SE's krijgen een diepgaande training over de manier waarop Roland DG-producten gemaakt worden en hoe het product geïnstalleerd, gerepareerd, geïnspecteerd en onderhouden moet worden. Pas wanneer ze geslaagd zijn voor de praktische en schriftelijke examens waarin ze bewijzen dat ze over voldoende kennis en deskundigheid beschikken, mogen de technici zich erkende SE's noemen. Het certificeringsprogramma richt zich op de kwaliteit van de dagelijkse activiteiten en de professionaliteit van de SE's en heeft een op punten gebaseerde evaluatieschaal om objectieve certificeringen te garanderen. De verworven punten werden gebruikt om deelnemers te selecteren voor de regionale wedstrijden van de Global SE Awards 2018 en de wereldwijde finale.

 

Global SE Awards 2018 wedstrijdoverzicht

  • Wedstrijddata: 23-25 april 2018
  • Locatie: Hoofdzetel van Roland DG Corporation
  • Planning:
     

Dag 1: 23 april

Missie 1 (schriftelijk examen)

Dag 2: 24 april

Missie 2 (praktisch examen)

Dag 3: 25 april

Prijsuitreiking

Populaire berichten

Nieuws

  • 13
    Mar 2018

    Roland DG zal het grootste assortiment ooit van geavanceerde print & cut en UV-LED oplossingen op FESPA 2018 voorstellen

    Lees meer

  • 15
    Feb 2018

    Eerste editie 4.0 Argos Inspiration Days Open House Event

    Lees meer